Jeep Gladiator: de Wrangler, maar dan als pick-up
Dít is de Jeep Gladiator! Dit nieuwe model heeft al het goede van de Wrangler, maar dan in pick-up vorm. In 2020 komt de Jeep-met-laadbak naar Europa.
Neem een Jeep Wrangler, zaag de kofferbak eraf en las er een laadbak aan. Dat is oneerbiedig omschreven het concept van de Gladiator, het nieuwe model dat Jeep vandaag heeft voorgesteld op de LA Auto Show. Vanaf 2020 kun je, ook in Europa, een pick-up kopen die al het goede heeft van de Wrangler, inclusief de terreinvaardigheid, het stoere uiterlijk en de mogelijkheid om het dak en de deuren te demonteren.
De laadbak van de Gladiator is naar behoefte aan te kleden en in te delen. Een afdekzeil, verlichting, deviders om de ruimte op te delen, slimme rails: het is allemaal beschikbaar. Het reservewiel, dat bij de Wrangler achterop de auto zit, is verhuisd naar onder de auto. Daar is plaats voor een volwaardig wiel met terreinband tot 35 inch.
De Gladiator is net als de Wrangler beschikbaar als Rubicon, met enorme terreinvaardigheden. Het merk biedt twee verschillende, geavanceerde 4×4-systemen aan op de Gladiator. De pick-up kan een aanhanger van maximaal 3.470 kilogram trekken en 725 kilogram aan spullen vervoeren in de laadbak.
Voor Noord-Amerika kondigt Jeep twee verschillende motoren aan: de 3.6 V6 benzinemotor met 285 pk en de 260 pk sterke 3.0 V6 diesel. Die laatste krijgen we in Europa waarschijnlijk ook, de benzinemotor zal aan deze kant van de oceaan een maatje kleiner zijn.
Meer informatie over de Europese versie volgt in de loop van volgend jaar.